كيفيه الاستثمار في محطات الطاقه الشمسيه واقتناص الفرصه الذهبيه – الطاقه الشمسية للمنازل والمصانع

الاستثمار – لو عندك فلوس مش عارف تستثمرها بطريقه مضمونه ومش عايز تحطها في البنوك عشان الارباح او اي سبب اخر او عايز تخفف فواتير الكهربا او استهلاكك للديزل.

وعندك مساحه فوق سطحك او فوق مصنعك او في مزرعتك او في اي مكان عندك اكبر فرصه في حياتك تستثمر فيها فلوسك باكبر عائد ربح في مصر مضمون  وهو الاسثمار في محطه طاقه شمسيه.

من المعروف ان اي بنك لو حطيت فيه فلوسك بيبقي العائد من 9-12% لكن في محطات الطاقه الشمسيه لا تقل ابدا عن 14 % وتصل الي 30% في بعض الاحيان يعني لو افترضنا انك عملت محطه صغيره 200 كيلو فكل كيلو بينتج سنويا 1800 كيلو وات .ساعه الحكومه بتشتريه منك ب 97.3 قرش لكل كيلو وات .ساعه.

يعني ال 200 كيلو بتكلفه ( 2.4 مليون جنيه) هيكون العائد سنويا 350 الف جنيه (تحقق عائد 14.6%) والمحطه بتقعد شغاله بكل طاقتها لمده 25 سنه بدخل سنوي رهيب.

وده مش خيال علي الاطلاق لاننا اول وافضل شركه في مصر تعمل للناس محطات واول شركه عملائها استلموا شيكات بالفعل من الحكومه بالفلوس بعد ما باعوا الكهربا المولده من الطاقه الشمسيه فعندنا الخبره التامه في هذا المجال.

ليه بقولك فرصه
السبب ان الحكومه مقرره ان بعد ما يوصل اجمالي الكهربا المولده من محطات الطاقه الشمسيه في مصر ل 300 ميجا هتقل اسعارالكهرباء المولده من الطاقه الشمسيه الحق فرصتك وخليك في المضمون.

اقرا ايضا

استخدام جديد للطاقه الشمسيه في مجال استخراج النفط في الدول العربيه – اخبار الطاقه العربيه

طبيب نفسي ورجل اعمال سويسري يقودان طائره سولار امبالس في انجاز تاريخي – الطاقه الشمسيه

كيفيه الاستثمار في الطاقه الشمسيه واقتناص الفرصه الذهبيه

لو عندك فلوس مش عارف تستثمرها بطريقه مضمونه ومش عايز تحطها في البنوك عشان العائد او اي سبب اخر او عايز تخفف فواتير الكهربا او استهلاكك للديزل وعندك مساحه فوق سطحك او فوق مصنعك او في مزرعتك او في اي مكان انهارده عندك اكبر فرصه في حياتك تستثمر فيها فلوسك باكبر عائد ربح في مصر مضمون وركز علي كلمه مضمون وهو الاسثمار في محطه طاقه شمسيه

من المعروف ان اي بنك لو حطيت فيه فلوسك بيبقي العائد من 9-12% لكن في محطات الطاقه الشمسيه لا تقل ابدا عن 14 % وتصل الي 30% في بعض الاحيان يعني لو افترضنا انك عملت محطه صغيره 200 كيلو فكل كيلو بينتج سنويا 1800 كيلو وات .ساعه الحكومه بتشتريه منك ب 97.3 قرش لكل كيلو وات .ساعه يعني ال 200 كيلو بتكلفه ( 2.4 مليون جنيه) هيكون العائد سنويا 350 الف جنيه (تحقق عائد 14.6%) والمحطه بتقعد شغاله بكل طاقتها لمده 25 سنه بدخل سنوي رهيب وده مش خيال علي الاطلاق لاننا اول وافضل شركه في مصر تعمل للناس محطات واول شركه عملائها استلموا شيكات بالفعل من الحكومه بالفلوس بعد ما باعوا الكهربا المولده من الطاقه الشمسيه فعندنا الخبره التامه في هذا المجال

ليه بقولك فرصه
السبب ان الحكومه مقرره ان بعد ما يوصل اجمالي الكهربا المولده من محطات الطاقه الشمسيه في مصر ل 300 ميجا هتقل اسعارالكهرباء المولده من الطاقه الشمسيه الحق فرصتك وخليك في المضمون